تحقیق و بررسی

ما پرونده شما را بررسی می کنیم

مبارزه پرونده

از پرونده شما  دفاع خواهیم کرد

منشور اخلاقی

تا صدور رای همراهتان هستیم

دربارۀ اکبر روزبیانی

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس روابط کار و کارگری

آقای اکبر روزبیانی از سال ۱۳۸۲ به عنوان کارشناس رسمی دادگستری با شماره پروانه ۱۶۴۸ در زمینه روابط کار و کارگری آغاز به فعالیت نمودند.
با توجه به فعالیت‌های شاخص ایشان در زمینه مشاوره و کارشناسی در خصوص پرونده‌های روابط کار و کارگری، تامین اجتماعی، حوادث ناشی از کار و… در حوزه فعالیت جغرافیایی (کشوری) به ایشان اعطا گردید.

کارهایی که من انجام می‌دهم

حوزه‌های فعالیت من

طرح‌های طبقه بندی مشاغل

طرح طبقه بندی مشاغل در مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار به منظور جلوگیری بهره کشی از کار دیگری و ایجاد عدالت پرداخت و همچنین ایجاد مناسبات صحیح بین مزد و شرح وظایف کارگران پیش بینی شده است. در طرح های طبقه بندی گروه های شغلی ۲۰ گانه تعریف شده که برای هر گروه شغلی مزد مشخصی پرداخت می شود. در جدول طرح طبقه بندی مشاغل ۱۴۰۳ مزد گروه های ۲۰ گانه طبقه بندی مشاغل مشخص شده است.

تامین اجتماعی

تأمین اجتماعی یک سیستم همگانی از بیمه‌های اجباری است. بیمه اجتماعی از بیمه‌های بازنشستگی، بیمه‌های دولتی درمانی، بیمه‌های بیکاری و بیمه حوادث و تصادف‌ها تشکیل می‌شود.گستره اقدامات تأمین اجتماعی می‌تواند شامل حمایت از خانوارهای بی سرپرست، کمک بازنشستگی، بیمه بیکاری، از کار افتادگی، کمک مربوط به دشواریهای کاری، جنگ، کمک برای توانمندسازی و حمایت از ناتوان‌ها، کمک مربوط به مسکن، خدمت‌رسانی به فقرا و کم درآمدها بشود.

دیوان عدالت اداری

اصل 173 قانون اساسی مقرر کرده که به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین، واحدها یا آئین نامه های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر رییس قوه قضائیه تأسیس گردد.

قانون کار

کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند. کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می گیرند .

حوادث ناشی از کار

هر نوع حادثه و اتفاق که در حین انجام کار یا وظیفه برای کارکنان یا کارگران مشغول در کارگاه و محل کار رخ بدهد، حادثه ناشی از کار تلقی است. به موجب ماده 60 قانون تامین اجتماعی، زمان انجام ماموریت و یا مسیر رفت و برگشت به خانه نیز در دسته حوادث ناشی از کار قرار می‌گیرد. این حوادث ممکن است باعث ایجاد خسارت‌های مالی و گاهی جانی شوند.

روابط کار و کارگری

همواره در طول اعصار شاهد اختلافات و تضادها و ناسازگاریها بین کارگر و کارفرما بوده ایم. وجود تناقضات و ابهامات در تعیین روابط کارگر و کارفرما مشکلاتی را برای هر دو قشر پدید آورده است. شناخت هر دو طیف از قوانین موضوعه، یک محدوده معقول و بستر مناسب برای هر دو تشکل کارگری و کارفرمایی بوجود می آورد.

برخی از وکلای موسسه

با وکلای ما ملاقات کنید

بخش

سوالات متداول

شرایط احراز بیمه بیکاری :
۱– بیمه شده قبل از بیکارشدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد.
۲- بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی یا دفاتر کاریابی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.
۳- بیمه شده بیکار مکلف است در دوره های کارآموزی که توسط واحد کار و اموراجتماعی تعیین می شود، شرکت نماید.

میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل ۵۵٪ متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه می باشد. به مقرری افراد متاهل یا متکفل تا حداکثر ۴ نفر از افراد تحت تکفل به ازاء هریک از آنها به میزان ۱۰٪ حداقل دستمزد افزوده خواهد شد و مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰٪ متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار با افزایش 35.3 درصدی به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. بر اساس آخرین اخبار می‌توان به موارد زیر درباره حقوق سال 1403 اشاره کرد:
• حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶,۶۰۰ تومان افزایش یافت.
• بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان افزایش یافت.
• حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان باقی ماند.
• حق تأهل ۵۰۰ هزار تومانی برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.
بنابراین حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از ۸میلیون و ۵۰۹ هزار تومان امسال به ۱۱ میلیون ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت. دستمزد سایر سطوح کارگری ۲۲ درصد به اضافه ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال تعیین شد.

فرم

درخواست مشاوره

    Counter Icon
    4600 +

    پرونده موفق

    Counter Icon
    3011 +

    مشتریان قابل اعتماد